23 Ekim 2013 Çarşamba

Sac Üstü

15 yıllık bir evliliğim var,çok şükür.Bunca sene boyunca tatlısından tuzlusuna birçok hamur işi yapmışımdır.Ancak ilk kez sac üstü(haşhaşlı katmer) yaptım.Annem çok güzel yapar bunu,tel tel olur çok severim.Annemin yaptığı gibi olmayacak,o tadı tutturamayacağım diye mi korktum bilmiyorum ama hiç kısmet olmadı.Dün aklıma esti kalktım yaptım,annemin yaptığı kadar olmadı belki ama yine de severek yedik,hiç kalmadığına göre güzel olmuştu sanırım...Nasıl yaptığıma gelirsek:
Malzeme:3 s.b un
                Yarım paket maya
          Tuz ve su
                     1kase dövülmüş haşhaş
                             1 s.b sıvıyağ(haşhaşla karıştırılır)

Bu malzemelerle(haşhaş ve yağ hariç) çok katı olmayan hamur yoğurup yarım saat kadar beklettim,çok mayalanmasına gerek yok.Elma kadar bezeler alıp açtım.

İçine yağ ile karıştırılmış haşhaş sürdüm.

   Şekildeki gibi rulo yaptım ve bu ruloyu kendi etrafında doladım.


   
En son tekrar açtım ve teflon tavada arkalı önlü pişirdim.İçinde yağ var ama lezzetine lezzet katayım derseniz sıcakken tereyağ ile yağlayabilirsiniz.
Afiyet olsun...
                                                                                               Hayırla kalın...

9 yorum:

  1. Çok güzel bir tarif.daha önce görmemiştim. Denemeye değer. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel oluyor,Çorum'da sıkça yapılır,yöresel olsa gerek...

      Sil
  2. muhteşem bir lezzet.. olsa da yesek...

    YanıtlaSil
  3. SİZ DE ÇORUMDA MISINIZ? BİLMİYORDUK, Kİ O GÜN KİMİMİZ KİMİMİZİ YENİ DUYDU, TABİKİ HABER VERRİZ, AB-I HAYAT bloğu sahibesine yazın, sizi de unutmayalım, bir sonraki buluşmaya siz de gelin..malum ben hamileyim bundan sonra gelir miyim gelemez miyim bilemiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de Çorumdayım Burcu Hanım,tanışır görüşürüz inşallah,size de Allah kolaylık versin,sevgiler...

      Sil
  4. Elinize sağlık.Bazen oluyor çekinerek yaptığımz tarifler ama sonuç güzel olunca da tabikide çok seviniyoruz afiyetler olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. biz buna burada ege de katmer diyoruz eline sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil