10 Kasım 2013 Pazar

Etli Kuru Patlıcan Dolması

    Bugün hazır evdeyken birkaç çeşit yemek yapayım,hafta içi hazırımda bulunsun diye mutfağa geçtim.Evde öğleye kadar yalnız kalan kızıma kolay olsun diye sodalı  patatesli gül böreği yaptım.(Tarifini yazacağım)Eşim istediği için kuru fasulye bir de kuru patlıcan dolması yaptım.
   Kuru patlıcanın hem etlisini hem zeytinyağlısını çok severim.Bugün etlisini yaptım,kısaca anlatayım.Şahane oldu,ama çok yiyemedim,malum diyet durumları...(Bu arada 1,5 kilo geriledi baskül,hadi 1 olsun 1 haftada buna da razıyım...)
 MALZEMELER:
15-20 adet patlıcan kurusu
100 gr.orta yağlı kıyma
2 adet soğan(Büyüklüğüne göre 1 adet de olabilir)
2 adet domates rendesi(Domates sos kullandım)
1 yemek kaşığı domates salçası,1 tatlı kaşığı biber salçası
1/4 demet maydanoz
2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz,karabiber,pul biber,kimyon(hepsi damak tadınıza göre)
Her patlıcan için 1 tatlı kaşığı olacak şekilde pirinç(yıkıyoruz)

      Tüm malzemeyi iyice karıştırıyoruz,ben elimle yoğuruyorum ki elimin lezzeti geçsin:) Sonra da bildiğimiz dolma gibi dolduruyoruz.
                                                                               


       Yalnız ağzına domates vs.ile kapak yapmadığımızdan çok doldurmuyoruz ve ağız ucunu birbirine yapıştırıyoruz.








     Tencereye birbirine destek olacak şekilde dizip önce üstüne bir kapak ya da tabak kapatıyoruz,sonra da aynı hizaya gelecek kadar kaynar su koyup kısık ateşte pişiriyoruz,afiyet olsun.
                                                                                                                                 Hayırla kalın...

6 yorum:

  1. Sumak çok yakışıyor kuru dolmalara özellikle tane olanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende evde varsa katıyorum,yoksa nar ekşisi katıyorum,teşekkürler...

      Sil
  2. Harika bir dolmadir.onceden hiç bilmezdim. Malatyali komşularim alıştırmıstı.sizinki de nefis görünüyor. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. ufffff. deneyim bunu. not aldım.
    :)

    YanıtlaSil