30 Ekim 2013 Çarşamba

Klasik Kek!

   Bazı tarifler vardır.Çok kolay görünür bunun da tarifi mi verilir diye düşünürüz.Ama bazen yeni evli bir arkadaş ya da bir üniversite öğrencisinin hiç bilmediği bir tarifi yapmak istemesi ve bulamaması olabilir diye düşünüp ekledim bu tarifi...

MALZEMELER:
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1,5 s.b toz şeker
1 s.b süt
1 s.bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya(isteğe bağlı)
3 y.k kakao + 3 y.k süt
2,5-3 s.b un(Boza kıvamını alacak kadar ekliyoruz.)

YAPILIŞI:
Yumurta ve toz şeker hiç pütür kalmayıncaya kadar çırpılır.Ardından sıvı malzemeler (süt,sıvı yağ)eklenir,karıştırılmaya devam edilir.Ardından yavaş yavaş un eklenir,göz kararı son unu koyduğumuzda kabartma tozu ve vanilyayı da ekliyoruz,tekrar karıştırıyoruz.

Kalıbımızı yağlıyoruz,kek harcını 1 s.b kalacak şekilde içine döküyoruz.Kalan harca kakao ve sütü ekleyip karıştırıyoruz ve üstüne döküyoruz.
Keki yapmaya başlarken fırınımızı fanlı olarak 210 dereceye açıyoruz,keki fırına koyarken ısıyı 170'e düşürüyoruz.Yaklaşık 15-20 dk sonra 160'a düşürüp ağır ağır içini çekene kadar pişiriyoruz.Tabii ki ilk 20-25 dk fırının kapağını asla AÇMIYORUZ...
                                                                                                             AFİYET OLSUN,Hayırla Kalın...

8 yorum:

  1. Zübeydecim kekin çok güzel kabarmış maşaAllah. aynı tariften ben de yapıyorum. ellerine sağlık. afiyet olsun! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablacım(tam yaş bilmiyorum ama yazılarından benden büyük olduğun çıkarımını yaptım,umarım ablanın sakıncası yoktur .)Senin de eline sağlık,afiyetle...

      Sil
  2. Buna benzer bir kek tarifi bende de var. Maşallah çok güzel kabarmıs.eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Fatmacım.Başlıktaki gibi acil durumlarda hanımların kurtarıcısı Klasik Kek,sevgiler....

      Sil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Seldacım,hemen geliyorum,çayı koy....

      Sil