5 Kasım 2013 Salı

Kışlık Sostan Domates Çorbası

    Küçük kızıma çorba sevdirmek konusunda sıkıntılıyım.Birkaç çeşit çorba dışında çorba içmek istemiyor.Domates çorbası da sevdikleri arasında olduğundan bizim evde yaz kış domates çorbası yapılır. Eeee kışın domatesler malum alınıp yenilecek gibi değil.Zaten ben ekim sonu yazlık sebze meyve alımını bırakır,nisan gibi başlarım.Yediklerimiz zaten yeterince ilginç durumda,en azından mevsiminde yiyelim de daha az zarar versin diye düşünüyorum.

   İşte bu sebeplerdendir ki kışın domates çorbası yapacağım zaman hemen hepimizin kış hazırlıkları içinde yaptığımız kışlık sos yetişiyor.Yazın yaptığımız domates çorbasından tek farkı daha zahmetsiz oluşu...Nasılsa sos hazır,domates rendeleme işi iptal,gerisi bildiğiniz gibi!
                              Bu kavanozdaki sosun yarısını kulladım.(Bu kullanılmış hali)
   Tepeleme 2 yemek kaşığı  unu kavurdum(ben yağsız kavuruyorum,isterseniz biraz tereyağ ile kavurabilirsiniz.),üstüne 1 tatlı kaşığı salçayı da koydum, hafif kavurup, yarım litrelik sosun yarısını döktüm ve karıştırtım. Önce biraz soğuk su ile ardından sıcak su ile kıvamını ayarladım ve ocaktan indirmeden 5 dk önce 1 s.b süt ekledim.İçinde un oduğu için kaynama esnasında koyulaşma olduğundan süt kıvamda sorun oluşturmuyor.Sütten sonra tuzunu da ayarladım ve kaselere koyunca rende kaşarla servis ettim.Afiyet olsun...

 Not:  Bu ölçüden 6-8 kişilik çorba çıkıyor.
                                                                             Hayırla, afiyetle kalın...

6 yorum:

  1. ben geldimm 40 ıncı izleyicin oldum bak :) çorba nefis görünüyor çokda severim eline sağlık canısı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin,sefalar getirdin...Ne güzel olmuş,çok teşekkürler,sevgiyle hayırla inşallah!

      Sil
  2. Benim kızda sadece yayla çorbasını seviyor.tabi ben diğerlerindende içiriyorum tek tip hayat olmaz:) artık takipçinim banada beklerim.amediam.blogspot.com sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin,çok teşekkürler.Hemen geliyorum,sevgiler...

      Sil
  3. Bogunuzu cok begendim :) Hiiiic corba sevmeyen benim bile agzim sulandi :) Ayrica Hollanda ile ilgili blog okumak isterseniz buyrun bana da beklerim :) Sevgilerle

    http://bentasindim.blogspot.nl/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,geliyorum hemen,sevgiler...

      Sil