31 Ekim 2014 Cuma

Kurabiyeler...


   

       Biz bayanlar genelde bir misafir geleceği zaman mutfağa geçer,pasta,börek kurabiyeler yaparız.Yarına yemekli misafirim olduğu halde canım kurabiye yapmak istedi geçtim mutfağa.Tersim işte,yapsana yarın ki hazırlığını:)Yarına Allah kerim deyip hemen tariflere geçeyim...


Çikolatalı tırtıl Kurabiye ve Elmalı Kurabiye

(Ben ikisi için de aynı hamuru kullandım.Bu ölçüden hem elmalı hem de tırtıl kurabiyeyi yaptım.)


Malzemeler


1 paket margarin(250 gr.) ya da tereyağ(oda sıcaklığında)


1 çay bardağı sıvıyağ


1 yumurta


1 çay bardağı süt    

          


1 paket vanilya


1 paket kabartma tozu


Aldığı kadar un(kulak memesi kıvamında)


 Elmalı Harç


2-3 elma


1 tatlı kaşığı tarçın


1 çay bardağı ceviz


3 kaşık şeker


      Elmalar soyulup rendelenir(ben minik minik doğradım),şekerle karıştırılıp suyunu çekene kadar pişirilir,soğuyunca ceviz ve tarçın katılır.


   Hamuru için tüm malzemeler karıştırılıp,yoğurulur.15-20 dk dinlendirilir,istenilen şekil verilir.Ben farklı şekiller verdim.(Yarım ay,spiral vb.)


 

Tuzlu Çubuklar

Malzemeler

1 paket margarin

1 çay bardağı sıvı yağ

1 çay bardağı


1 tatlı kaşığı şeker


1 tatlı kaşığı tuz


2 yemek kaşığı sirke


1 paket kabartma tozu


Aldığı kadar un

   Tüm malzemeler karıştırılıp çok yumuşak olmayan bir hamur yapıyoruz,şekil verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyor,üstüne yumurta sarısı ve susamla 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz. Hem tatlılar hem tuzlular inanılmaz kıtır kıtır bir tat oldu,tavsiye ederim...

Not:Margarinle iş yaptığımızda hızlı olmalıyız ,çünkü sürekli salıyor kendini ve un eklediğimizde hamur sertleşiyor ve bahsettiğim kıtırlığı sağlayamıyoruz:)

    Unutmadan bu görünenler buz dağının görünen yüzü,kocaman birer saklama kabı tatlı ve tuzlu kurabiyem var,beklerim...


Hayırla kalın...




4 yorum:

  1. Sizi etkinlik sayesinde keşfettim ve takibe aldım.
    http://hobylst.blogspot.com.tr/
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldiniz,ben de takipteyim:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Ellerinize sağlık, sizi takibe aldım.Sevgilerle...

    YanıtlaSil